בעידן שבו הלקוח מחפש נוחות, מהירות וחוויית שירות כוללת – תכנון חניה איכותי הפך לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית של מתחמים מסחריים. לא מדובר רק בנוחות רגעית, אלא בפרמטר שמכריע האם הלקוח ייכנס, כמה זמן יישאר, והאם ישוב בעתיד.
עבור בעלי מרכזים מסחריים, הקניונים, המתחמים הפתוחים ופארקי התעסוקה – חניה היא כבר לא רק תשתית – אלא שירות.
מתחם מסחרי שמתוכנן נכון יודע לנתב את התנועה אל תוך החניון וממנו, לאפשר ללקוחות למצוא חניה פנויה בזמן קצר, לנוע בתוך החניון באופן בטוח, לשלם בצורה נגישה ולעזוב עם תחושה חיובית. לשם כך, נדרש תכנון אדריכלי, הנדסי ותפעולי מדויק שמתחשב גם בעומסי תנועה, גם בבטיחות, וגם בטכנולוגיה.
|